Door de stijgende bewustwording over de bescherming van onze oceanen zetten ook steeds meer beautymerken zich in voor het behoud van een betere wereld. En dat is nodig ook.

Harde cijfers: zo’n 80 procent van de vervuiling in de oceanen is afkomstig van het land; en naar verwachting zal er in 2050 meer plastic dan vis in de oceanen dobberen.

#LoveTheOcean
Wanneer je je beroemdste parfumcreatie inpireert op een frisse duik in zee, is de link naar de oceaan natuurlijk al snel gelegd. Zo gaat er de komende maanden van elke speciale editie van Cool Water Men of Women eau de toilette van Davidoff een percentage naar het #LoveTheOcean project van National Geographic. Deze organisatie is sinds 2012 bezig geld in te zamelen voor speciale expedities om de oceanen schoon te houden en te beschermen. Het streven van de expeditie is dat in 2020 tien procent van de oceanen wereldwijd beschermd moet zijn. 

Blauw hart
Ook het luxe huidverzorgingsmerk La Mer, beroemd geworden door het gebruik van zee-algen als ultiem anti-aging middel, steunt de National Geographic Society. De beroemde Crème de La Mer, al jaren favoriet onder de sterren, verschijnt deze maand bijvoorbeeld in een blauwe ‘Blue Heart’ editie – een verwijzing naar het gelijknamige liefdadigheidsinitiatief van Nacional Geographic om het belang van de oceaan te benadrukken en meer aandacht te vragen voor expedities en oceaanonderzoek. Op de site staan meer mooie filmpjes van mensen die zich ervoor inzetten, zoals Philippe Cousteau – de zoon van de beroemde onderzoeker Jacques Cousteau.

Anderen lezen ook:  Dolfijnen en vissers werken samen

Bron: La Mer