Op Bonaire vind je het schitterende Hillside Apartments verscholen op de flanken van een heuvel. Heuvel? Niet aan zee? Is dat wel leuk dan? Wij krijgen een rondleiding van eigenaresse Wendy Zwambag en laten ons verbazen.

Tekst: Judith Rietveld Foto’s: Daniel Versteeg

Een grote poort van drijfhout is de entree van Hillside Apartments. Het doet me denken aan de Efteling, waar je een gave attractie betreedt. Gaaf is het zeker, want het uitzicht is gelijk verbluffend. Je kijkt zo uit op de ‘lager gelegen’ gronden van Bonaire, met in de verte de zee.

Wanneer je de poort doorrijdt, kom je op een ruime parkeerplaats uit. Wendy Zwambag (32) treffen we in het restaurant aan, samen met haar vader. “Wil je een tafeltje bij het raam? Oh, alle tafels zijn bij het raam!” grapt hij. Gelijk is het al gezellig en we krijgen een heerlijke cappuccino, die ver wordt klaargemaakt in de bar.

Met eigen handen gebouwd

De locatie van Hillside Apartments is uniek te noemen. “In 2008 liep ik stage bij Plaza en ik wist niet goed wat ik terug in Nederland zou willen doen. De aannemer van het huis van mijn vader vertelde over dit stuk grond. Hier stonden eerst zes half afgebouwde appartementen, op een dor en droog terrein met cactussen, maar wij zagen mogelijkheden!

Een eigen resort was altijd al een droom geweest… Mijn vader is letterlijk gaan hakken in de berg,” vertelt Wendy. “Uiteindelijk werd het allemaal groter dan gepland, maar we zijn superblij met het resultaat en trots dat we dit met eigen handen gebouwd hebben! Op 1 mei 2012 was het gereed en konden we direct vol aan de bak.”

Anderen lezen ook:  Onderzoek naar de duikreiziger door HvA

Restaurant, bar & sportscafé

Tijd voor de Grand Tour! Ook het dochtertje van Wendy loopt gezellig mee. Het restaurant van Hillside Apartments is heel ruim met meerdere tafels. Overal heb je schitterend uitzicht op Bonaire. Het is à la carte en op dinsdagavond is het Tuna Night, vrijdag BBQ of Steak-avond. Ook is er een serieus grote bar aanwezig, zo eentje die je ook in de kroeg vindt.

Wendy: “Het restaurant en de bar zijn dagelijks geopend van 8.00 – 23.00 uur. Ook hebben wij ons “Sportcafé” waar wij de belangrijkste voetbal wedstrijden en Formule 1 uitzenden op een groot scherm met een beamer.” Duikers die met een groep bij Hillside Apartments verblijven, kunnen op aanvraag een eigen diner, bbq en ontbijt aanvragen.

Twee zwembaden

Langs de bar komen we uit bij een fantastisch groot zwembad. Rondom staan ligbedjes. Het uitzicht is ook hier weer verbluffend en ik hoor de Caribische vogels fluiten. Hillside Apartments is omgeven door enorme cactussen en groene struiken. Verkeersgeluiden zijn er niet dankzij de ligging. Het voelt voor mij als een andere wereld, even ver weg van alle drukte. “Omdat we hoger gelegen zijn, staat hier ook altijd een windje. Daardoor zijn er ook minder muggen,” verklaart Wendy.

Achter het eerste zwembad ligt nóg een zwembad, al even indrukwekkend groot. “Tegen betaling kan de lokale bevolking hier ook komen zwemmen. We geven ook zwemles aan kinderen. Het zijn overigens magnesiumbaden, dat is beter voor je huid en heeft een helende werking.”

Ideaal voor duikgroepen

Nu zijn we wel heel benieuwd naar de accommodaties! “Hillside Apartments heeft zes studio’s, vijf standaard en zes luxe appartementen. We houden alles heel goed bij. Ook hebben we een eigen generator dus mocht de elektriciteit uitvallen, dan kunnen we gewoon door,” vertelt Wendy.

Anderen lezen ook:  Bahamas Aggressor – vlog 2

Alle appartementen zien er brandschoon en netjes uit. De appartementen zijn perfect voor vrienden of gezinnen. Het luxe appartement is wel mijn favoriet: deze is superruim met hoge plafonds en een ruime keuken. Het uitzicht is vanaf deze bovenste verdieping ook weer spectaculair. Alle bedden kunnen uit elkaar, handig als je met een vriendengroep komt. “

Samenwerking met VIP Diving

Via de trap aan de zijkant van het gebouw, lopen we naar beneden. Dan nemen we nog even een kijkje bij het gedeelte voor duikmateriaal. “Voor onze duikers hebben wij een aparte afgesloten locatie voor duikuitrustingen.

Hierin kunnen zij de uitrustingen ophangen en er is een spoelbak. We werken samen met VIP Diving, dus we kunnen ook alle soorten duiken organiseren. Tanks kunnen duikers 24/7bij hen afhalen en inleveren.

Hillside Apartments

Beach sfeer in het binnenland

Op de vraag wat Hillside Apartments nu zo uniek maakt, antwoordt Wendy het volgende:Omdat wij anders zijn dan anderen. Onze service is heel persoonlijk. Je bent bij ons geen ‘nummertje’ zoals je in vele grotere hotels wel bent. Ook bieden wij een compleet pakket aan; zwembaden, gezellige bar, restaurant, eventueel sportuitzendingen, afsluitbare opbergruimte en spoelbak voor duikers en een grote parkeerplaats.

Kortom, voor gezinnen of groepen, voor iedereen is er wat leuks te doen. En je voelt de beach sfeer, ondanks dat je in het binnenland zit!” Ons bezoek zit erop en we rijden weer weg onder de ‘Eftelingpoort’. Ik kan me voorstellen dat een verblijf hier zeker ‘magisch’ zal zijn.

Checklist

* Studio’s, standaard en luxe appartementen
* Op een heuvel gelegen
* Twee zwembaden
* Restaurant, bar en sportscafé
* Ruime duiklocker en droge ruimte
* Samenwerking met VIP Diving
* Ideaal voor duikgroepen

Anderen lezen ook:  Het ultieme fitnessprogramma voor duikers

www.hillsidebonaire.com

En dit vinden onze lezers van Hillside Apartments

Wij zijn al vaker op Bonaire geweest, maar verbleven dan altijd bij Adults Only accommodaties. Daar laten ze geen kinderen toe, hier wel. We zijn hier nu met onze kleindochter en het is fantastisch. De zwembaden zijn super voor kids. Alles is hier heel relaxed en de ruimte is geweldig! Alles is aanwezig wat je nodig hebt.

Het appartement voldoet aan alle eisen: het is ruim, met airco. Ook is de locatie hartstikke centraal want het is maar vijf minuten rijden naar Kralendijk. Ik duik met VIP Diving en kan daar gewoon mijn spullen laten hangen. Helemaal top!